fredag 3 augusti 2012

Varför har du lagt en dammsugar påse i busken?

Ja, nu ställde han aldrig den frågan till mig min käre man. Men det var det första han tänkte när han helt plötsligt fick se ett jättestort getingbo i busken som är precis vid vår dörr. Hur vi har kunnat missa denna stora, surrande grå massa är helt obegripligt. Men så är det, där har de flitiga gul,svarta rackarna arbetat hårt utan vår vetskap. Idag tog det slut.

Den stora frågan blev nu, hur ska vi bli av med detta problem? Lösningen var vattenslangen. Maken fick agera bödel och jag hejade på. Boet spolades bort, getingarna var väl inte glada men det kunde inte hjälpas. Jag var där och kikade för en stund sedan och det var många getingar där fortfarande. Vi får hålla lite koll så att de inte börjar bygga igen.


En av mina favoritblommor blommar just nu vid dammen. Luktärtor, vilka underbara blommor. Massor med färger och så lukten - ljuvlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar