onsdag 1 augusti 2012

En härlig golfdag!

När världens bästa pappa, dvs min, fyllde 70 år förra veckan önskade han sig bara en sak av oss barn. En dag med oss. Jag och min bror bestämde oss för att ge honom en dag var. Idag var det dags för mig och min familj att ge honom hans födelsedagspresent.

Vi träffades på golfbanan vid halv ett, och slog ut på första hålet strax efter ett. Det var verkligen en perfekt golf dag. Soligt men inte jättevarm, lagom blåsigt med tunna moln som jagade över himlen.


Efter nio hål, med många slag på vissa hål och färre på andra, var det dags för fika paus. Vi hade med oss baguetter med köttbullar och rödbetssallad, kaffe och vatten. Det var underbart gott med lunch, utomhus i trevligt sällskap.


Mätta och med ny energi gav vi oss i kast med resterande nio hål. Här lyckades maken bla med bedriften att ligga på green på ett par fem hål efter bara två slag. Jag fattar inte hur man kan slå så långt som han gör!


När vi spelat klart åkte vi hem till oss. Där anslöt makens föräldrar för att äta middag. Det blev tre rätters. Förrätten gjorde sonen. Det blev en foccacia med massor av oliver och god ost. Han är suverän på att baka den och den gick åt.

Sedan var det grillbuffe' med massor av tillbehör, bla en kantarellsås på de kantareller vi plockade igår. Det blev ingen macka på dem, vi tyckte det var roligare att bjuda på dem idag. Vet ju att lille far älskar kantareller!

Efterrätt var en svartvinbärspaj med vaniljglass.

Den tog nästan slut den också.

Sedan var vi mätta och trötta. Våra föräldrar åkte hem till sitt, vi röjde upp och tog en dusch. Snart väntar sängen, men först ska vi titta på OS-krönikan.

En riktigt härlig golfdag är till enda. Jag känner mig nöjd och glad att ha kunnat göra detta för pappa. Det är han värd, han har alltid funnits där och jag vet att jag alltid kan vända mig till honom om/när jag behöver. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar