onsdag 29 augusti 2012

Orolig onsdag.

Igår kväll gick sonen och la sig strax efter nio, på eget initiativ! Det kanske inte låter så konstigt men för oss hör det till ovanligheterna, han är en riktig kvällsmänniska. Det brukar betyda att han inte är helt kurant, och så var det.

Han har varit hemma idag, riktigt hängig. Det jag har svårt att förstå är att jag inte får vara hemma med honom längre. Han fyllde tolv i januari och efter den magiska födelsedagen ska man klara sig själv när man är sjuk.

Jag förstår att det måste finnas en gräns, absolut, men jag kan tycka att det kan vara lite senare än när man bara går i klass sex. I alla fall tycker mitt oroliga mammahjärta att jag borde få vara hemma och ta hand sonen!

Ja, ja det har inte varit några problem här hemma. Sonen sov länge, maken åkte hem på lunch och sedan vilade sonen till jag kom hem. Slutsatsen är nog att han är stor nog att vara hemma själv när han sjuk, det är nog jag som inte är riktigt redo för att han blivit så stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar