fredag 24 augusti 2012

Första veckan är slut!

Det krävs inte många dagar tillsammans med eleverna innan allt är som vanligt igen. Att vi har varit från varandra ett helt sommarlov märks inte, det är som det alltid varit. Och det är skönt, att inte behöva börja om varje år. I en klass finns det mycket man lär sig tillsammans, hur vi vill ha det, hur vi är och hur vi gör vissa saker. Att inte alltid behöva lära in igen utan att det bara finns där gör det lätt att sätta igång. Detta är tredje året jag och min goa kollega har denna klass, så mycket är underförstått. 

Att ha bra kollegor att arbeta med är en nödvändighet, i alla yrken skulle jag tro. I vårt yrke är det så skönt att ha någon att bolla med, någon som träffar och ser samma barn som jag. Att ha en kollega att dela klass med är fantastiskt, jag måste inte kunna och orka allt själv. När man sedan, som jag, har en kollega som man trivs med, har roligt med och lär sig av, då har man vunnit högsta vinsten på det lotteriet. För man passar faktiskt inte med alla. Jag fungerar bättre med vissa människor, både privat och i yrkeslivet. Det är inget konstigt, så är det bara. Men jag kan respektera och uppskatta de flesta människor, se deras kunnande och skicklighet, det är något helt annat.



1 kommentar:

  1. Vad härligt att ha någon att bolla med... jag kan sakna det i mitt arbete ibland!!!
    Ha en finfin lördag!
    kram BeA

    SvaraRadera