söndag 26 augusti 2012

En riktigt härlig söndag!

Vaknade långsamt i morse och hörde regnet smattra utanför. Sträckte på mig och tittade på klockan. Fick titta en gång till, men det ändrade ingenting. Klockan var halv elva!!! Vi hade sovit till halv elva. När vi gått upp kom sonen uppför trappen och frågade vad vi gjorde. Han hade varit vaken sedan nio och trott att vi var och plockade svamp, vilket vi hade planerat.

Eftersom regnet stilade så röjde vi ytterligare ett av förråden i källaren. Det blev återigen en säck med saker som sak skänkas bort. 

Efter att vi städat hade regnet slutat och vi tog en sväng i skogen. Jag älskar att gå runt i skogen. Tystnaden och lugnet är rekreation för mig. Kommer på mig själv med att småsjunga och bara må bra. Tänker alltid när vi åker hem att jag borde vara ute mer, att det är något med skogsvistelse som är stärkande.

Lite svamp fick vi med oss, men inga mängder som man kan se att andra hittar. Men tillräckligt för en macka.

På kvällen kom solen och en av mina bästa vänner kom på besök. Vi satt på soffan i solen och pratade, skrattade och gick genom första arbetsveckan. En skön stund i härligt sällskap.

Imorgon börjar en ny vecka och jag är ledig! Måndagar är min lediga dag, riktigt gott, ingen söndags ångest här inte. Jag börjar måndagen med ett efterlängtat besök hos frissan, äntligen!!! Skulle varit där för två månader sedan, men det har kommit en del i vägen. Gissa om jag behöver fräschas upp.

2 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag'

    SvaraRadera
  2. Ja jag är också skogs-fräslt!! Finns ingent som balsam för själen... skogen är att "boosta" god energi!!
    Vilken mysdag ni haft!
    Kraamen BeA

    SvaraRadera