fredag 3 augusti 2012

Ett riktigt kalas


Vilket härligt kalas det blev, det innehöll allt som ett kalas ska göra:


Ballonger



Massor av paket med lego, spel, kläder och ännu mera lego!


Ett födelsedagståg.



Massor av super härlig mat.



Jag åt och åt tills magen var nära och spricka!






Det hela avslutades med en superfin legotårta och massa annat gott också.

Vi tittade på när en uppspelt 5-åring öppnade paket, det finns inget som är så bra för humöret som att se när ett barn sliter upp paket efter paket. Glädje och lycka, det är bra för alla.
Sedan åt vi, pratade och åt lite till. Födelsedagskillen och vår son spelade på det nya TV-spelet, de hann knappt äta.

Tårtan var ett riktigt mästerverk, finaste jag sett tror jag. Skulle min kära svägerska vilja ha en ny karriär så har hon en verkligen talang för att göra vackra tårtor! Efter att ha avvärjt en smärre tårtljus katastrof, fick 5-åringen blåsa ut ljusen och vi kunde sjunga och hurra för att han redan blivit så stor. Sedan drack vi kaffe och fikade tills knapparna på våra byxor nästan lossnade. Solen försvann bakom björkarna, vissa svepte en filt om sig, andra vuxna passade på att testa TV-spelet.

Efter några glada timmar var det dags för mig och min lilla familj att gå hem för att packa det sista innan morgondagen, kriga lite mot getingarna och sedan parkera hela kroppen i TV-soffan. Där tänker jag spendera de sista timmarna vilandes medan jag tittar på andra som idrottar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar