tisdag 7 augusti 2012

Ännu en dag i turistandets anda

Även idag var det turistande på programmet. Vi tog oss ut till Tekniska museet i en buss tillsammans med en hel hop med barn. Kan inte säga att jag saknade mitt jobb i den stunden, barn i grupp låter mycket.

 

På Tekniska spenderade vi några timmar med att titta på alla uppfinningar som finns där. Säkert ett jättekul ställe om man har yngre barn, det fanns avdelningar speciellt för dem. Men vi kände att det inte var som vi kom ihåg det, inte dåligt men inte vad vi hade förväntat oss.

 

 Favoritbilen bland alla bilar, enda sedan jag såg Herbi.  Någon dag skulle jag vilja äga en sådan.
 
 Tog bussen tillbaka och gick en sväng i Gamla Stan. Efter lite letande hittade vi en trevlig uteservering i en gränd där vi åt lunch. Tänk att det alltid är lika gott med lunch på en uteservering i solen med trevligt sällskap.


Efter lunch strosade vi en sväng innan vi bestämde oss för att åka tillbaka till lägenheten en sväng. I kväll ska vi möta lillasyster yster för att äta middag. Då ska vi leta oss till Odenplan. En ny stadsdel att utforska.

 

Tycker så mycket om Stockholm. En vacker stad som är lätt att ta sig runt i och att hitta i. Hit vill jag snart tillbaka igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar