måndag 27 augusti 2012

Mysiga måndag!

Vaknade innan klockan ringde, det blir alltid härliga mornar då. Gick upp och väckte sonen och gjorde frukost till båda mina killar. Sonen var trött så jag körde honom till skolan, skämde bort honom helt enkelt.

Sedan åkte jag och satte mig hos frisören, skönt att bli omhändertagen ett tag. Nöjd med resultatet åkte jag hem och satte mig ute ett tag och bara njöt. Solen sken, himlen var klar blå och jag var ledig, vad mer kan man begära. 

Har idag lärt mig att detta är Syrenhortensia, inte höstsyren som jag alltid sagt. Man lär så länge man lever!

 Ett rött äpple på den grå stenen, spegelblankt vatten och en strimma sol på lavendeln. Det finns ingen konstnär som kan överträffa naturens eget sätt att arrangera en bild.

Resten av dagen har jag spenderat med att städa vårt eftersatta hus. Tror inte vi har städat ordentligt på över en månad, det är inte prioriterat på sommaren.

I kväll ska jag ta med maken på en promenad och dricka te med en vän. Detta har verkligen varit en mysig måndag!

2 kommentarer:

  1. Vad fina bilder och det låter som att det var en skön ledig måndag.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Fina bilder. Vilken härlig måndag du har haft. Kan sitta hos frissan en hel dag, det är sååå skönt. Kram

    SvaraRadera