söndag 19 augusti 2012

Hemma igen!

Nu är vi hemma i hemmets lugna vrå igen. Eller lugn och lugn, det är ju nu vardagen drar igång på riktigt. Imorgon börjar maken jobba igen och på tisdag kickar skolan igång för sonen. Så nu gäller det att få tillbaka rutiner som funkar. Att få vardagen att flyta på utan alltför mycket gnissel.

Jag och maken har pratat om vikten av rutiner i vardagen. Vissa tycker kanske att det låter som en otroligt tråkig pratstund. Men icke, att faktiskt prata genom hur vi vill ha det gör att vi kan stötta varandra. Jag erkänner direkt att jag är fantastisk på att dra upp riktlinjer och komma på hur det ska vara. Jag sätter igång med stor entusiasm, men den dalar och vips är jag tillbaka i gamla hjulspår.


Att ha spenderat helgen med vänner har varit härligt. De vänner som man kan vara sig själv med är guld värda. Kanske är det det som är tecknet på att man hittat en riktig vän, att man är sig själv. Vi har ätit, pratat, skrattat, ätit mer, promenerat, grillat, spelat spel och bara haft det gott. En helg som var en perfekt avslutning på semestern och som gav minnen att se tillbaka på.



Det blev sent innan grillen drogs igång på lördagskvällen, men vad gör det när man har hela natten på sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar