tisdag 14 augusti 2012

Tidig morgon och en uppmaning!

Jag börjar med uppmaningen! Sedan ett tag tillbaka läser jag en underbar blogg madebymaryblogg.blogg.se och nu är hon nominerad till Matbloggspriset. Så gå in och rösta HÄR!! Är det någon som verkligen är värd att vinna så är det hon. Hennes blogg är underbar, men istället för att bara tro på mig så gå in på bloggen och läs. Sedan vet jag att du kommer hålla med.

Det blev en tidigt morgon idag, klockan ringde sex och efter några minuters extra vila tog jag mig upp. Tänk vad man hinner när man går upp så tidigt. Klockan är inte nio ännu och jag har hängt tvätt och kört igång en ny, gått en liten promenad som avslutades med en sväng i trädgården, målat källargolvet en andra gång, ätit frukost och nu har jag suttit och läst här en stund. Känner mig så effektiv så hälften kunde varit nog;-) Men jag känner inte för att åka och jobba, skulle gärna fortsätta att fixa och trixa här hemma.

Svängen i trädgården gav verkligen en höstkänsla, det gjorde hela promenaden. Det känns att naturen börjar sloka lite mer, färgerna ändras och mycket vissnar. Daggen färgar gräsmattor och ängar i silver i morgonljuset. I trädgården droppar det om bladen på grönsakerna och vissa blommar byter färg som för att markera början på något nytt.

Jag älskar visserligen hösten, när träden brinner av olikfärgade löv och när man kan kura i en tjock kofta. Men det känns som att det är lite för tidigt ännu, jag tror och hoppas att de dagar som varit nu inte var de sista skälvande sommardagarna. Jag vill ha lite mer sommar och sol innan jag är nöjd. Det brukar ofta vara så att när vi dragit igång skolan igen kommer det mer värme. Det hoppas jag att det blir så i år också.

1 kommentar:

  1. Här har vi gått tillbaks till vardagen idag och precis som du så hoppas jag att hösten väntar ett litet tag till.

    Kram, kram

    SvaraRadera