torsdag 30 augusti 2012

Torsdags tradition.

Jag lyckades pricka in en regnskur på min promenad. Fast som min käre far sa så är det inte något speciellt idag, det man ska lyckas med är att missa dem. Men det var skönt ändå, lyssnade på ett avsnitt av Värvet med Sigge Eklund. Det var så bra att jag gick en sväng i trädgården när jag kom hem för att kunna lyssna lite längre. Ett bra betyg på en podcast är att man stannar ute lite längre i regnet för att lyssna.


Chilin mognar sakta i sin kruka. När den är skördad torkas en del och resten gör vi chilisalt av. Underbart att ha i maten.

Regndroppar, både vackert och blött....


Snart är det dags att plocka plommon direkt från trädet och njuta.


Rönnbär i olika färger hittade jag på min promenad.

Det är ju torsdag idag, en av mina favorit dagar. Vi har vår egen lilla torsdags tradition här hemma. På kvällen sätter vi oss bekvämt, tänder ljus och lyssnar på senaste avsnittet av Filip och Fredrik. Lite snacka och kanske ett gott glas att dricka till. 

Det är att sätta lite guldkant på en torsdag för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar