torsdag 2 augusti 2012

Trött, tröttare, tröttast!

Att jag aldrig lär mig! Jag ska inte dricka kaffe sent på kvällen om jag vill sova!

Igår drack jag en stor kopp efter åtta, gott - absolut, men jag fick betala för den njutningen. Gick och la mig efter OS-krönikan, jag var så trött att ögonen nästan gick i kors. Kurade ner mig i sängen och njöt av tanken att få sova. Men det gick inte! Låg och vred och vände på mig till efter tre, blev dock inte så stressad av det, jag kan sova länge imorgon, tänkte jag.

Säkert! Vaknade åtta och kunde omöjligt somna om, försökte men det gick inte. Klockan nio började en granne i närheten jobba i trädgården med någon form av maskiner, då gav jag upp!

En och en halv timme senare sitter jag här, jättetrött, med en stor kopp kaffe och är avundsjuk på mina killar som sover.

Det kommer bli en bra dag ändå, ibland får man gnälla lite. Tror jag ska plocka av de svarta vinbären som är kvar och kanske göra saft. Och ikväll ska vi till härliga vänner och umgås. Det kan bara bli en bra dag då, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar