onsdag 22 augusti 2012

Min underbara man!

Jag och min man har inte varit gifta ett år ännu, men vi har varit sambo i 15 år innan vi gifte oss, varit ett par i 20 år och vi har en son som är 12 år (snart 13). Vi har en lång historia och känner varandra väl. Ändå lyckas han ibland överraska mig.

Idag satt jag på jobbet och hade planering med mina kollegor, friluftsdag planerades. Mitt i detta kaos plingar min mobil till, ett mail. Jag öppnar det och läser kort och gott i ämnes raden; Bokat!
Först förstår jag ingenting. Så jag öppnar och hittar en länk till ett hotell och det de kallar deras lyxweekend.

Vi har pratat om att åka bort när vi har vår ett åriga bröllopsdag, pratat om lite olika alternativ. När vi diskuterade det senast sa mannen, jag kollar på det. Då la jag det lite åt sidan, det var inte mitt ansvar. Men det innebar också att jag inte tänkt på det på ett tag. Och så kommer detta mail. Du får ta ledigt efter lunch den dagen stod det också. Skrattade till och fick berätta vad det stod för arbetslaget. Där fick mannen flera plus.

Underbara, härliga man! En svit med bubbelbad, välkomstchampagne och sedan en 5-rätters middag. Sova gott och så hotellfrukost på det! Jag längtar redan! Efter 20 år gör han mig fortfarande pirrig och jag älskar honom över allt annat.

Här hemma har vi sedan bestämt att vi tar hela fredagen ledigt. Mannen föreslog att vi skulle åka tidigt, shoppa lite på vägen och se till att vara framme till lunch. Äta där och så kanske vi kunde få rummet tidigt, så vi verkligen kunde njuta av vår bröllopsdag!

Jag har haft turen att vara gift med min bästa vän, min klippa och bollplank. En riktig goding!
Jag är lyckligt lottad!
En vacker symbol för vår kärlek. Trodde väl aldrig att en extra ring skulle betyda så mycket för mig.

1 kommentar:

  1. Ååå jag kan bara säga grattis till dig!!! ( och till mig .... eller till oss... för jag har samma typ av man... som överraskar och får mig pirrig!!!) Njut och ha det allra bäst!
    Kramen BeA

    SvaraRadera