måndag 20 augusti 2012

Åskvärme

Himlen är riktigt mörk borta över skogen och det är tryckande varmt. Man riktigt känner hur naturen gör sig redo för en urladdning. Redan i förmiddags drog ett oväder förbi, men det rensade inte luften nämnvärt, kanske nästa lyckas bättre.


Det har varit varmt, väldigt varmt, på jobbet idag. Om det är lika varmt inomhus imorgon blir det tufft för alla elever som kommer. Nu stannar de bara en kortis innan de får gå hem, men ändå. Luften tog slut för oss lärare som var där idag, imorgon kommer ca 160 st. till som vill ha syre, kan bli svårt...

Det var underbart att cykla hem i värmen, trots svettdropparna i pannan. Slängde av mig jobbstassen och drog på mig linne och shorts innan jag landade en stund på bänken vid dammen. Andades, njöt och laddade lite energi innan resten av dagen tar vid. Känns att vardagen är tillbaka, tiden går snabbt under dagen och känner lite stress att hinna, att skynda. Frågan är bara vad det är jag stressar över, vad är det jag måste hinna? Vet inte riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar