söndag 12 augusti 2012

Stanna upp och njut!

Vissa dagar känns det tydligare än andra att snart är ledigheten slut. Idag är det så, morgontidningen hjälper till med artiklar som "Tillbaka till jobbet - så gör du". 

Jag försöker stanna upp och tänka att jag har någon dag kvar, ingen ide´att börja hetsa upp sig. Försöker stanna upp och njuta av den här dagen som börjat med kaffe i den varma solen. Verkar bli en sommardag idag också.

Det är svårt för mig att leva här och nu, att faktiskt stanna upp och njuta. Jag är som person nästan för planerad, jag är redan på julklappar, sportlov och januaripresenter. Funderar och tänker, planerar och lägger upp strategier. Problemet är att jag missar nu, när jag håller på att planerar sen. 

Imorgon är sista hela lediga dagen, på kvällen ska jag sätta mig och tänka genom sommaren och även framåt. Vad är viktigt för mig? Vad behöver jag för att må gott och vad kan jag vara utan? Tror att det för en överplanerad tänkare som jag kan vara en god ide´.

Idag står vinbärsplockning av sista busken på programmet och sedan drar sonens fotboll igång med bortamatch. Så nu ska jag ut i buskarna och försöka låta tankarna vila.

1 kommentar:

  1. Mindfulness är svårt men ack så givande när man väl lär sig att börja greppa det.
    Att bara vara, andas och känna tidens sakta gång medan man är i den. Underbart men ack så svårt.
    Kram

    SvaraRadera