fredag 3 augusti 2012

Förhistoriskt morgonbesök dagen efter...

Efter en mycket trevlig kväll igår var det skönt att kunna sova lite längre idag. Vi blev väckta strax efter nio av en trädgårdsarbetande granne. Det var ändå helt okej, ingen irritation idag. Drog oss ett slag innan vi gick och åt en långsam frukost.




Kaffet tog jag med mig ut på altanen, då solen tittade fram. Det blev riktigt varmt och skönt där på trappen och kaffe smakade precis så där underbart som första koppen alltid gör. Jag blundade och riktade in ansiktet mot solskivan. Mitt solande blev avbrutet av maken som ropade att jag skulle komma in och ta med mig håven.


Vi hade fått besök av en gigantisk slända! Våra försök att fånga den var inte framgångsrika, men efter en vild jakt lyckades vi få ut den genom ett öppet fönster. Frågan är vem som var mest stressad, jag eller sländan.


Idag är det lite fix som gäller, stryka och klippa gräset. Imorgon drar vi iväg några dagar igen. Denna gång till vår huvudstad. Men innan dess ska vi på kalas i eftermiddag. Vi ska fira världens bästa 5-åring!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar