torsdag 30 augusti 2012

Tur torsdag

Tur att jag vaknade av mig själv idag.
Av någon anledning hade jag stängt av klockan igår. Men jag vaknade ändå, med ett ryck! Tittade på klockan och konstaterade att det var dags att gå upp. Hade jag inte vaknat så skulle vi alla här hemma sovit betydligt längre och jag skulle kommit försent till jobbet, vilket inte hade varit bra just idag när jag är själv i klassen.

Tur att det inte regnade massor när vi hade uteaktivitet.
Förra veckan fick vi ställa in vår uteaktivitet för då öste det ner. Idag lovade vädergubbarna nästan samma väder, men vi bestämde oss för att köra ändå. Vilket var tur för det kom bara några droppar. 

Tur att det är så härliga elever på vår skola.
Oavsett väder så är det en positiv grupp elever som är ute och samarbetar och hejar på varandra. Det skrattas och pratas i grupperna, treorna tar hand om de yngre på ett kanonbra sätt. Då är det lite extra roligt att jobba.

Tur att vi inte var ute när himlen sedan öppnade sig.
När vi gått in kom syndafloden... Det regnade något otroligt, men då var vi inne.

Stuprännorna räckte inte till. Men som sagt, då var vi inne.

Tur att sonen är något bättre.
Märker en liten energi ökning hos sonen. Så nu har det nog vänt och han är snart igång igen.

Tur att maken fick låna nytt modem.
Vi har haft problem med vår uppkoppling en längre tid. Men efter besök av tekniker som mätte så fick maken låna ett modem och nu verkar det fungera igen. Vi håller alla tummar och tår.

Tur att det verkar vara färdig regnat.
För jag ska vill ut och gå, känner ett behov av frisk luft, men jag är inte lockad av att gå i regn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar