måndag 13 augusti 2012

Jag hittade dem till slut!

Tänk vad ett hus blir tyst när resten av familjen är bortrest! Det är som att huset håller andan och undrar var allt prat och ljud tog vägen. Jag har skrotat runt i huset och det fyller inte rummen med ljud som vanligt. Inte för att vi är speciellt högljudda, tror jag... Men en vanlig kväll lagas det mat, sonen springer upp och ner för trappen, hans dator och TV-spel låter, jag och mannen pratar. Ja, ett hus fyllt med ljuden av en vanlig levande familj. Trots att jag trivs med att vara själv och faktiskt behöver det, så saknar jag mina killar och deras ljud idag. Men de är snart hemma igen och då fylls huset av ljud igen.

 
 Vackra och sanna ord. Fick detta D i bröllopsgåva av mina kollegor, så fint!

Sedan killarna åkte har det varit jag. Jag har suttit vid datorn, suttit ute och målat ett golv. Inte några aktiviteter som låter mycket. Så här är lugnt och stilla. 

En sak till har jag gjort och den lät lite mer. Jag har letat reda på min kalender och läroplanen, de två saker jag använder ofta och mycket när jag jobbar! Det tog ett tag och under mitt letande pustade och stönade jag lite åt att jag alltid lägger saker på så bra ställen. Så bra att när det är dags att hitta sakerna igen så tar det tid. Slog mig just, var är mina jobbnycklar? Det blir nog en letar stund till är jag rädd. 




Tänker ta en riktigt tidig kväll, kudden ropar redan på mig. Ska försöka ta mig upp vid sex imorgon så att jag kommer in i det vanliga igen. Sedan har jag föreläsning efter lunch, en bra början på ett nytt läsår!

Nu ska jag leta nycklar och sova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar