lördag 25 augusti 2012

Energiladdning hos svärmor!

Idag skulle maken klippa sig. Han ringer då sin privata frisör, sin mamma. Hon har alltid klippt honom. Mig veterligen har han bara klippt sig hos en "riktig" frisör en gång, då vi var i Japan och hälsade på mina föräldrar. Turligt nog är svärmor grym på att klippa så han blir alltid snygg. 

Jag passar på att följa med ut, dels för att jag tycker om att träffa svärmor(ett ord som ni vet att jag ogillar, det låter hårt och otrevligt, tvärtemot vad min svärmor är), dels för att jag älskar att gå runt och njuta där. Min svärmor är duktig på inredning, blommor och det som hör till, så att gå runt hos henne ger inspiration och energi. Jag skulle lätt kunna tänka mig att bara flytta in och ta över deras hus som hon inrett.
Älskar köket med vedspisen. Den fungerar så jag ser fram emot jul- och vinter dagar när brasan sprakar.
 
Detaljer som lås fascinerar mig. Rostiga men välfungerande.
 
En röd pelargon mot en grå stenvägg, enkelt och vackert.
 
Planeringar i vattenkannor, burkar och udda kärl, allt kan fungera.
 
 Blommor som lutar sig mot en gammal grindstolpe.
 
En härligt blandning.
 
Älskar dörren som tiden "ruffat" till.
 
Vackert!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar