lördag 8 september 2012

Takdropp inomhus, inte helt som det ska!

Vaknade med en bra känsla i kroppen, snart helg!
 
Sonen fick stanna hemma från skolan, inte helt okej i magen. Tack och lov klingade det onda av under dagen och på kvällen var han sig själv igen. Härligt, men det gör att jag funderar än mer på hur mycket det hänger ihop med skolan. Tankeväckande för mig eftersom jag själv är lärare och känner stressen i yrket runt allt nytt. Kommer skriva mer om stressen i skolan om ett tag, det är stress för elever, lärare och föräldrar.
 
På kvällen kröp jag ner i ett varmt bad, tog med mig Underbara Claras bok.
Underbara Clara : vintagepimp och hemmafix (kartonnage)
En riktigt härlig, mysig och inspirerande bok. Bilden har jag lånat från Bokus hemsida där du kan beställa boken om du blir sugen.
 
 Jag njöt och mådde toppen tills jag hör sonen komma upp för trappen och ropar att det droppar från hans tak!!!
 
Kan säga att jag flög upp ur badet och ner för trappen. Mycket riktigt, det droppade stilla från taket, hans rum ligger under badrummet där jag badade.
 
Tankarna virvlade, vad är det här, måste vi bryta upp golvet, vad gör vi nu? Gick upp och tappade ur badet. Droppandet slutade ganska snabbt och påverkades inte av badkarstömningen. Drog ut badkaret men kunde inte se något konstigt med golvet. Det vi däremot märkte var att det var blött, det rann, när vi skruvade loss en platta som sitter på väggen. Vår gissning är att det läcker från rören bakom plattan när man tappar upp vatten i badkaret. Så på måndag är det jag som ringer till rörkrökaren och ber honom komma hit och fixa problemet.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar