lördag 15 september 2012

Drömmer mig tillbaka.

 
Dagarna och veckorna flyger förbi. Jag hinner inte blinka innan vi har lagt ytterligare en arbetsvecka bakom oss och slänger oss i soffan, tänder ljus och pustar ut, Helg!
 
Hösten är här, nu är det inga kanske eller eventuellt längre, den är här och den är omväxlande. Igår ruskväder, skymning hela dagen, regn och blåst. Idag sol som värmer och vita molntussar som jagar varandra på himlen.
 
Vi har spenderat stor del av dagen ute. Bilarna har städats och tvättats, potatisen har tagits upp och sedan har vi plockat 180 plommon innan vi sågade ner trädet. Så nu kokar vi den sista sylten från det trädet.
 
Har suttit och läst tidningen en stund, en resebilaga med massor av sidor om Västindien. Längtar tillbaka, nästa år åker vi, längtar redan.
 
Det är snart ett år sedan vi satte oss på planet och lämnade grå, regniga november bakom oss. När planet landade hade vi hamnat i paradiset. Ja, precis så kändes det att komma till underbara Aruba. One Happy Island!
 
Tittar på kort och drömmer mig tillbaka. 
 
 
På väg till frukost i paradiset. Varje morgon blev jag lika förundrad över att vi var där och av hur vackert det var.
 
 
Ödlor, överallt fanns det ödlor. I början var vi facinerade, men efter första veckan blev var de inte lika häftiga längre.
 

 
Vit sand, blå himmel, turkost vatten, kan man annat än längta tillbaka.
 

 
Drinkar som svalkade gott.

 
Mina två killar njuter av en av alla magiska solnedgångar.
 

 
Varje kväll, samma skådespel.

 

 
Kvällsfotboll, ett måste i vår familj.

 
Full fart på stranden.
 
 
One Happy Island.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar