onsdag 5 september 2012

Bra för självförtroendet!

Precis hemkommen från en lång arbetsdag, trött i både huvud och fötter. Men också så nöjd och glad! Efter den vanliga arbetsdagen hade vi föräldramöte ikväll. 

Det är oftast med blandade känslor jag står framför föräldrarna till de barn jag träffar varje dag. Dels vill jag förmedla hur mycket jag tycker om deras barn och hur kul jag tycker mitt jobb är och att det är deras barn som har stor del i det. Dels vill jag också få fram all information om nationella prov och olika planer på ett bra sätt så att alla tar till sig och tycker att det är meningsfullt att komma på våra möten. 

Efter idag känner jag att vi lyckades med allt det vi hade förutsatt oss. Responsen från föräldrarna var bra för självförtroendet! Att träffa nöjda föräldrar som uppskattar det vi gör och som verkligen säger det till oss är en skön känsla. Tyvärr är det ju oftast så att man får höra när någon inte är nöjd, men i detta fall så är det tvärtom. 

Tror att vi alla skulle försöka bli bättre på att ge varandra beröm och komplimanger när vi tycker något är bra eller fint. Det värmer lika mycket att ge som att få, en win win situation helt enkelt.

När solen tittar fram är det härligt, även fast jag varit inne. I dag har solen visat sig flera gånger.

1 kommentar: