måndag 3 september 2012

Precis vad jag trodde!!

Både lördag och söndag har jag vaknat tidigt, tidigare än vad jag behöver göra "vanliga" dagar. Jag har varit pigg och känt att jag sovit färdigt.
Men idag, idag var det klockan som väckte mig. Senare än vad jag vaknat de två senaste dagarna, och jag var så trött.

Det är alltså precis som jag trodde, min egenhändigt ihopsnickrade teori stämmer. När jag inte måste vakna en viss tid, vaknar jag och känner mig pigg. Jag sover till jag har sovit klart, kroppen får det som behövs. När jag måste vakna, sover jag sämre, vaknar med ett ryck av klockans envisa ringande och har inte sovit klart. Vilket gör att jag är trött.

Okej, det är inte så jämt, jag vet. Men imorse kändes det precis så.

Massor med kaffe har fått igång systemet, dvs hjärna och kropp. Städa, handla, tvätta står på programmet.

Trevlig måndag på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar