lördag 22 september 2012

Jag vill inte...

men måste ändå. Vad undrar kanske någon.
Svaret är enkelt, i våras någon gång, i ett svagt ögonblick lovade jag att stå i kiosken på vissa av damlagets hemmamatcher. I dag är det dags igen, och jag vill inte!

Jag vill sitta kvar i min fåtölj med raggsockor på fötterna och läsa,dricka te och prata med mannen.
Jag vill ta på mig arbetskläder och gummistövlar för att gå ut i trädgården och hösta lite.
Jag vill bara vara och njuta av det!

Men nej, jag sätter på mig ansiktet och drar iväg. Jag som bara gillar att titta på sonens matcher, förutom landslag och Blåvitt på TV. Måste lära mig att tänka efter innan jag tackar ja till saker och ting!
Gör jag inte det blir det så här...

Tog en kort sväng i vår trädgård förut. Att vara ute är en njutning för mig, att bara gå runt och beundra naturens sätt att välkomna en ny tid.
Det finns fortfarande några näckrosor kvar som flyter på vattenytan.

Dessa blommor blir bara vackrare och vackrare. Dags att ta med några in snart.

Även mina favoriter luktärtorna blommar vidare. Jag låter vissa frökapslar sitta så att jag kan ta dem senare för att torka frön till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar