måndag 24 september 2012

Min, min, min bara min!

En symaskin har länge varit något som jag saknat.
När jag har haft behov att sy något har jag ringt lilla mamma och fått låna hennes.
Nu är det dock så att det inte bara är jag som lånar den utan även min brors fru och de bor en timmes körning härifrån, så om hon har den så syr inte jag.
 
Idag kom ett reklamblad från en av affärenerna här i vår lilla håla.
Där fanns en maskin för 999:- och efter att ha googlat den kändes det som att den skulle passa mig fint.
En maskin som kan hjälpa mig med det grundläggande, sy rakt och sicksack.
Ja, den kan lite mer men det räcker för mig.
 
Funderade lite, behövde inte fundera länge.
Så nu är den min, min, min bara min.
Eller den är väl egentligen familjens men det är nog bara jag som kommer använda den.
 
Jag är nöjd.
Nu är det jag som ska hitta tyg till gardin till nya rummet,
och till kuddar.
 

Maskinen som ska bo här hos oss och jobba hårt.

4 kommentarer:

  1. Vad roligt!!! Sy nu och visa oss sen!!! :-D
    Kramiz BeA

    SvaraRadera
  2. Lovar att visa när jag fått till det;)
    Kram tillbaks!

    SvaraRadera
  3. Det är bara kul att sy om man har ordentliga saker att sy med. I många år kämpade jag med farmors gamla symaskin men då var det inget skoj, sen köpte Kärleken en ny symaskin och nu är det kul att sy.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken bra kärlek du har! Det är mycket roligare att sy när det funkar som det ska.

    SvaraRadera