onsdag 19 september 2012

Hur orkade man?!

Är otroligt trött idag, tankarna går långsamt, hjärnan känns som seg kola och resten av kroppen energilös. Det känns som att jag är småbarns mamma igen, en tidig morgon efter en kort natt.

Ungefär så är det väl i och för sig. Ja, jag är ju mamma och natten var för kort. Sonen var hemma igår, magont igen! Smärtan klingade av på kvällen och vi var inställda på att allt var över. Strax efter tolv fick jag ett sms: "Snälla va vaken har för ont."

Jag hann inte ur sängen innan sonen kom upp för trappen och sa att han kräkts. Stackars lite! Bäddade ner honom i vår säng och gick ner och städade toalett. I och försig var det skönt att veta att magkrånglet denna gång "bara" var en vanlig maginfluensa, men mysigt - inte direkt. Var i säng vid ett och då var det inte lätt att somna om ska jag säga.

Resten av natten sov jag oroligt och när klockan ringde var jag mer död än levande. Hur orkade man med flera liknande nätter på rad när man hade bebis?

Idag har sonen legat hemma men magen har varit lugn. Fast skola blir det inte imorgon heller, 48 timmars regeln följer jag till punkt och pricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar