lördag 1 september 2012

Lugn lördags lunk.

Visst är det konstigt, när man ska gå upp för att jobba sover man som en stock fram till att klockan ringer, och då är man dödstrött, i alla fall jag. Men när jag är ledig, som idag, vaknar jag tidigare än vanligt och är pigg. 

Idag vaknade jag vid halv sex, vet inte när det hände senast. Sju gick jag upp en sväng, åtta gick jag och la mig igen, vad skulle jag göra uppe;)

Det var verkligen dimmigt utanför fönstret klockan sju. Kunde inte se huset på andra sidan gatan.

Nio gick vi upp hela familjen. Frukost och sedan iväg för att fynda på secondhand butiken här i byn. Inga fynd idag, tyvärr! Är på jakt efter ett skåp där jag kan ha mina tyger och annat pyssel jag samlat på mig.

Sedan har vi spenderat större delen av dagen i trädgården. Rensat, höstat och skördat. Solen har verkligen strålat, så viss tid har spenderats i solstolen på altan, det erkänner jag!


En kort fundering, varför är det så mycket getingar just nu?! Jag har nog haft ihjäl ett tiotal idag om inte mer. De är många, irriterande och trötta, men framför allt irriterande.

Senare i dag får jag lite sällskap på bänken vid dammen. Fick ett kul sms som ville boka in sig vid dammen klockan sex. Svaret blev att platsen var bokad i hennes namn. 

Sonen har nattgäst, så det vankas tacos till middag. Inte dumt, kanske Plura på TV3 också. Gillar det programmet.

I morgon är det fotboll som gäller....

1 kommentar:

  1. Plura ja, inte får man missa Plura inte. Jag gillade inte honom förr sen såg jag Så Mycket Bättre och sen var jag fast, fullständigt! *s*
    Ha en härlig söndag och hoppas du får sova längre då.
    Kram

    SvaraRadera