torsdag 6 september 2012

Ibland blir det inte som man tänkt sig!

Nu är det verkligen höst! I morse visade termometern inte en trevlig siffra i mitt tycke.
 
 
Men det är vackert dessa mornar, solen gör att naturen får ett gyllene skimmer. Man ser hur värmen från solstrålarna kämpar mot det kalla som natten lämnat kvar.

 
När jag gick in på skolan kändes det som om jag inte varit hemma, det var mindre än 12 timmar sedan jag stängde dörren och gick hem.
 
Efter att ha jobbat två timmar ringde telefonen. Det var sonen som inte klarade av att vara kvar i skolan längre, han hade så ont i magen. Han fick magont i måndags och har haft ont sedan dess. Idag fick han såpass ont att han ville åka hem och tyckte att vi skulle åka och kolla upp det.
 
Som tur är har maken en period när han är i Sverige så han tog med sonen till läkaren. Där undersökte de sonen och tog blodprov. Men det gav inga svar. Eventuellt kan det vara stress som framkallar det.
 
Stress, ska en kille som går i klass sex, vara stressad? Är det inte då man ska känna att allt bara flyter på och att livet är lätt och skönt? Ska man kunna få katarrkänningar innan man fyllt tonåring? Tydligen kan man det. Vi ska avvakta och se till att han äter fiberrik mat och dricker mycket, det måste ju inte vara katarr. Blir det inte bättre innan måndag ska vi komma tillbaka.
 
Känner att jag har massor med tankar och funderingar runt detta men jag kan inte formulera mig just nu. Det får bli vid senare tillfälle.
 
 
 

2 kommentarer: