måndag 2 juli 2012

Trötta fötter och varmt hjärta

Sitter med ett par trötta fötter rakt ut framför mig. Satt på mina mjuka, varma raggsockar så att de ska känna sig lite extra omhändertagna.

Resten av kroppen är också lite sliten men det är det värt! Nu är sonens nya rum tapetserat och vi är lika nöjda båda två. Det blev så bra!

Jag har inte gjort det själv idag, utan haft hjäp av, i mitt tycke, världens bästa svärmor. Svärmor vilket konstigt ord, det har inte någon positiv klang. För mig är min svärmor helt ovärderlig. En riktig vän! Hon har alltid ställt upp och funnits för oss.

 Sonen och hon var helt klart bästa kompisar när han var yngre. Det finns ingen som kan vara så i nuet tillsammans med ett barn som hon. Släppa stenar i en vattenpöl, titta på sniglar som kryper, allt gör hon med samma lugn och närvaro. En helt fantastisk vuxenkompis.

Jag är verkligen lyckligt lottad som har henne att vända mig till. Jag hoppas och tror att hon vet att vi alltid finns till för henne också, att vi gärna ställer upp och gör det vi kan för att hjälpa henne. Hon är inte min svärmor, hon är min vän, en riktig vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar