lördag 7 juli 2012

Tänkt av en sjukling

Halsfluss med hög feber; inte vad jag hade planerat att vakna med i torsdags morse. Men så blev det, pang-så var jag utslagen!

Jag avskyr verkligen att vara sjuk, att ligga i sängen medan alla andra fortsätter som vanligt. Tycker inte om att bli omhändertagen, det är jag som ska ta om hand och fixa och dona. Vill och kan själv!!

På något underligt sätt är det kanske bra för mig att bli rejält sjuk ibland så att jag inte kan planera och kontrollera. Mitt kontrollbehov, stort, blir satt på paus och det är bara nyttigt.

Jag måste bli bättre på att inte planera och kontrollera allt. Jag ska också kunna luta mig tillbaka och bara åka med på livets färd ibland, jag behöver inte rita kartan och hålla i ratten. Jag kan sitta på soldäck.

Men först ska jag bli frisk så att jag överhuvudtaget kan åka med alla andra utan att somna av feber och trötthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar