torsdag 12 juli 2012

Ännu en mulen,blåsig dag!

Tänkte nog att jag skulle sova länge idag, som de flesta dagar nu för tiden. Men det gick inte somna om och eftersom medicinen ger mig halsbränna av guds nåde gick jag upp efter en timme. Fruktsallad till frukost, lite sommar ialla fall.

Hade en super mysig kväll igår. Sonen skulle iväg till en kompis och spela hela natten. Jag körde iväg honom och när jag sedan varit hemma en stund ringde telefonen. Då var det våra underbara vänner, föräldrarna till sonens spelkompis, som undrade om jag inte ville komma och äta middag med dem. Mannen var i Tyskland så jag tackade glatt ja, det hade vi gjort även om mannen varit hemma.

Att bli spontan bjuden på middag är alltid härligt! Så jag tog min cykel och trampade iväg till en mysig, härlig kväll i underbara vänners sällskap. Efter några timmar tog jag cykeln hem mellan regnskurarna, mätt, nöjd och belåten. När man har sådana vänner är man rik!! Jag är så tacksam för att vi har det så!


En bild att drömma sig tillbaka till. Vilken
härlig promenad till frukosten var det! Vill
verkligen åka tillbaka till detta paradis


Idag ska möbler ner i sonens rum, igår la jag in mattan. Så nu är det nymålat i tak och fönster, tapetserat och ny heltäckningsmatta - jag känner mig så nöjd. Nu ska jag sätta på lite kaffe, skruva isär och ihop en säng medan radion spelar gamla 80-tals hits. Inte fel att spendera en mulen torsdag på det sättet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar