torsdag 12 juli 2012

Sitter och njuter...

vid vår damm på den slitna soffan, jag älskar denna plats!


Sonens rum är nu i stort sett klart; säng, skrivbord, garderob, byrå och TV-bänk på plats. Bara gardiner och lite annat finlir kvar. Härligt!

I dag har jag haft två fina besök, både min bror med barn och sedan mannens syster med barn. Det är kul att se de två yngsta barnens utveckling, två stycken två-åringar. De blir allt mer egna personligheter och det är underbart att se. De äldre utvecklas de också, men inte längre i samma svindlande fart.

Sonens data spelande var nog lyckat, jag hämtade hem honom vid två och stax innan tre sov han i sin säng och sover fortfarande. Hoppas på att han sover till imorgon, har ju en extra natt att sova igen.

Nu har maken tänt grillen och jag ska sätta mig i den lilla sol som faktiskt visar sig nu på kvällen. Ett glas rose' vin och grillat, det är sommar. Gäller att hitta dessa tillfällen att njuta, sommaren har ju inte varit riktigt som man kan önska för oss ännu. Men snart har maken semester och då säger han att det vänder, då kommer värmen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar