lördag 21 juli 2012

Sommardag

Vi började sommarsemestern med en lååång sovmorgon, vaknade strax innan tio. Låg och drog oss ett tag innan magen kurrade alltför mycket. Maken började dagen med smörgåstårta. Där går min gräns. Men till lunch funkade det bra:)


Det blev en riktig sommardag idag, underbart. Då får jag energi så jag har plockade av de röda vinbären från en av våra buskar. Sedan satte jag mig i solen och rensade bären medan jag lyssnade på Alex och Sigges podcast. Riktigt bra. Inte i samma klass som Filip och Fredrik, men inte dåligt. Jag lyssnade på avsnitt två som delvis handlade om alkohol, mycket intressant och en hel del jag kände igen mig i....


När bären var rensade tyckte jag det var lika bra att göra sylt direkt. Så det gjorde jag, det tar verkligen inte lång tid. Fyra burkar sylt som kommer förgylla morgongröten i höst och vinter.



Solen skiner fortfarande, maken sitter med på altanen och lyssnar på något. Det är skönt att första dagen blev sådan här. Han börjar så sakta gå ner i varv, det kommer ta någon/några dagar för honom att komma in i semester lunken. Men en riktig sommardag hjälper till.

Om några dagar är tanken att vi ska styra kosan söderut. För att hälsa på sommarfirare på den halländska kusten. Ser verkligen fram emot det. Där finns sonens två mysiga buskusiner och deras mysiga föräldrar naturligtvis. Att kunna fira lite semester med släkten är riktigt mysigt. Håller tummarna för bra väder, men det gör jag ju varje dag nu för tiden.

Nu ska jag gå ut i solvärmen en stund, tar nog med mig ett kallt glas rose' ut också. Snart ska grillen tändas och kvällen avnjutas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar