söndag 22 juli 2012

En morgon med överraskning

Vaknade allt för tidigt idag, solen sken och det var svårt att komma till ro igen. Kanske inte så konstigt heller eftersom jag vaknade ute på altanen.

Ja, du läste rätt, på altanen. Det händer ibland att jag och maken får för oss tokigheter och en av våra favorit tokigheter att sova ute på altanen. Riktigt mysigt att krypa ner under täcket på kvällen när skymningen faller, ligga och små prata eller lyssna på en bra podcast. Det gjorde vi igår, problemet var bara att jag inte orkade "bygga" vår vanliga säng så jag har sovit lite knackigt. I natt blir det bättre för jag har redan gjort ordning så att det blir mjukt och gott att sova där!


Vid halv åtta gick jag in och möttes till min stora förvåning av sonen som var i köket. Han brukar aldrig vara vaken vid den tiden. Det var inte så heller, att han vaknat vill säga. Han hade inte sovit på hela natten. Kan inte förstå hans förtjusing i att vara uppe hela nätterna. Nu var han i köket och gjorde kaffe. Jag var lite små irriterad och gick ut och la mig igen.

Solen sken och alla fåglar var vakna så att somna om gick inte. Efter en stund vaknade maken och vi gick in båda två.

På bordet var frukosten fram dukad; två smörgåsar var, juice, mjölk i en liten kanna till mitt kaffe och kaffet var klart. Det var det sonen hade fixat med när jag var inne och gruffade. På bordet låg också en jättegullig lapp där det stod att vi skulle äta och njuta av frukosten. Längst ner på lappen stod det Jag älskar er och så hade han ritat ett hjärta!

Det var den bästa frukosten jag ätit!!



Sedan spenderade jag några timmar med att hålla sonen vaken. När klockan var ett lät jag honom vara och mycket snart sov han i sin säng. Tror och hoppas att han sover till imorgon!

Fick någon timme i solen på altanen idag, härligt! Nu på eftermiddagen har det börjat blåsa och molnen har kommit. Men det regnar inte och då är jag nöjd!
Så ikväll blir det grillad kalkonfile' och grönsaker, mums.

Och sedan, sedan kryper jag ner under täcket på altanen och sover som en prinsessa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar