fredag 13 juli 2012

Fredag den 13...

..upptäckte jag just att det var. En klassisk oturs dag, eller hur? Om det är en otursdag för mig idag vet jag inte. Det regnar - som vanligt, så det är ju inte denna dag speciellt. Annars är det en helt vanligt, små tråkig dag. Har svårt att riktigt komma igång idag. Visst jag har gjort allt det vanliga fixet - handlat, städat, lagat mat och en tvätt är i maskinen, men jag är trött. Får kanske inse att det tar tid att återhämta sig från en rejäl infektion och jag har ju inte tagit halva kuren av medicinen ännu. Nej, nu får det vara slut gnällt!!!



Mina älskade Dawn rosor blommar för fullt i trädgården. Ska nog plocka en några och bara andas in doften av sommar och rosor.


Jag har köpt mig en ny tidning och nu tänker jag sätta mig och läsa den en stund. Och så ska jag njuta, jag är ju ledig, har inget jag måste göra - det händer inte ofta. Så får det bli, tidning i soffan och så bara vila. Behöver samla ihop krafter till på söndag, då är det dags för familjemästerskapet i golf. I år är det verkligen min tur att vinna, det är tolfte året vi spelar och jag har inte vunnit ännu. Men år är det mitt år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar