söndag 15 juli 2012

En solig, blåsig dag

Nej, jag vann inte i år heller. En dag på golfbanan bjuder på många skratt och massor av golfslag.
En härligt dag är till enda. Inte en regndroppe trots en hel del mörka moln som rusade över himlen. Blåste gjorde det också, men en helt perfekt golfdag blev det. Det sextonde familjemästerskapet vanns av svärfar på 36 poäng, bra jobbat!! Själv blev det 27 poäng och en andra plats.


Första tee, bilen är laddad med golfbagarna. Idag åkte jag med kära mor hela rundan. Vi gick i två trebollar, vår boll gick ut först. De tre andra var med och hejade på de första utslagen, sedan lämnade vi dem bakom oss och försvann ut på banan.

Förstår inte hur min boll hamnade här, det var inte hit jag hade tänkt mig. Det blev en del besök i buskarna idag, men där fanns goda hallon;)


Efter nio hål parkerade vi bilen och fyllde på energi, kaffe och "golfbullar". Då kom bollen bakom oss ikapp och vi hann kolla halvtids scorerna lite snabbt. Svärfar ledde och jag låg tvåa. Vi spelade i samma boll, så min plan var klar....jag knäcker honom på de sista nio. Nu blev det inte så, han blev årets familjemäster, men nästa år då är det min tur.


När vi var klara med våra 18 hål hoppade vi in i bilarna och åkte hem till mina svärföräldarar. Vacker parkering de har.


Att gå runt hos dem är en fröjd för ögat. Min älskade svärmor har gjort så fint!


Golf gör att man blir hungrig. Mammas chili con carne och svärmors rabarberjordgubbspaj ändrade snabbt på det. Det var så gott att jag åt så att jag aldrig mer behöver äta tror jag....

 Känner mig trött och nöjd med dagen. Nu blir det soffan resten av kvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar