måndag 1 oktober 2012

Ny månad, ny vecka, ny energi, nya tag!

Efter att ha känt mig lite under isen förra veckan så har helgen gett mig massor av ny energi.
Helgen rivstartade med fotbollscup hela fredagskvällen.
Sonens lag gick inte vidare så jag och maken var hemma redan vid 22.
Sonen stannade kvar ett par timmar till så jag och maken blev själva.
Satt och pratade i skenet av tända ljus, skönt att prata av sig efter en lång vecka.
 
På lördagen städade vi och röjde lite, både ute och inne.
Regnet öste ner med jämna mellanrum, men mellan skurarna var det skönt.
Lagade soppa på gulbetor som vi åt med en pepparrotscreme', gott!
På eftermiddagen packade vi in sonens dator och TV-spel, han skulle spela bort större delen av natten hos en kompis.
 
Tända lite överallt i huset skapar mys även de regniga dagarna.
 
Barnfritid, det är lyx!
Vi skrotade runt, kollade lite TV, satt och läste.
När mörkret var riktigt kompakt tände vi nya ljus och satte på musik.
Med rödvin i glasen satte vi igång att laga middag.
Dukade inne vid matsalsbordet, tände ännu fler ljus och njöt av god mat och samtal.
 
 
 
När magen var så där mätt så att den nästan spricker tände vi i öppna spisen, bäddade ner oss under mjuka filtar och tittade på Plura.

 
Söndagen inleddes med hotellfrukost hemma.
Färska frallor, massor av pålägg, ägg, juice, kaffe och tidningar.
En ganska solig dag så vi gjorde klar i trädgården.
Nu är vi redo för hösten.
 
Sonen kom hem och försvann.
Vi tog en söndagstur i bilen.
Läste och slappade.
 
En helg som gav massor av ny energi.
Känner mig redo att ta mig ann den nya veckan.
Känner mig stark och på gång!
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar