onsdag 3 oktober 2012

Den ständiga fighten.

Jag har som mål att promenera till skolan de dagar jag arbetar, en promenad på 20 min. varje morgon.
När jag går och lägger mig är jag helt överens med mig själv att det är det som gäller morgonen efter.
Jag behöver inte gå upp tidigare för att ta min promenad så det kan jag inte skylla på.
De dagar jag tar bilen så åker jag ändå ungefär samma tid, dvs 25min innan jag börjar.
 
Ändå  är det den ständiga fighten varje morgon mellan latmasken och det jag har bestämt mig för.
Jag hittar en miljon ursäkter; det är för kallt, för varmt, det regnar, det blåser, jag måste nog handla på vägen hem, osv, osv.
 

 
Samma sak i morse.
Men idag gick jag och när jag väl gör det så kan jag inte förstå varför jag inte gör det varje dag.
Jag blir piggare, mår bättre, har tid att "sätta på lärarhuvudet" och så är det alltid vacket oavsett väder.
Idag var det alla löv på grönt gräs som fick mig att ta en paus och titta.
 
 
Att se morgonhimlen är en vacker syn som lockade fram ett leende imorse.
Ändå vet jag att imorgon är det samma fight igen.
 
Min tanke var att jag skulle gå hem ikväll också efter en lång dag som avslutades med obligatorisk aktivitet med kommunen.
Men när vi kom ut från samlingen så formligen öste regnet ner.
Tack och lov så körde min underbara kollega hem mig.
Jag hade ju ingen bil idag....

1 kommentar:

  1. Kom igen vi kämpar tillsammans. Jag kan visserligen inte gå till mitt jobb då det är 6-7 mil bort men jag lovar och svär att gå varje dag t&f stationen i Malmö om du gå till och från ditt jobb. Vad säger du om det? Jag ska köpa mig ett fint paraply och fina gummistövlar så det blir roligt att gå ut även på regniga dagar. :)
    Kram

    SvaraRadera