fredag 29 juni 2012

Renovering pågår....

..av sonens nya rum. Han ska flytta ner i källaren till det som hittills varit lekrum. Jag river tapeter, spacklar, städar, sorterar och planerar. Tycker att det är riktigt roligt och härligt att "ta tag" i nya projekt, jag är en igång sättare, inte alltid avslutare... Det är så mycket roligare att planera, fundera och drömma än att göra klart, avsluta och slutstäda.


Molningt och regnigt idag, men jag mår så gott idag!!


Även jag borde ha en liten skylt som säger; renovering pågår eller rättare sagt; förändring pågår. Har kommit till en punkt i livet där jag känner att det är dags att renovera/förändra lite. Jag är överviktig, ingen ide' att försöka förneka det. Vilket jag annars är väldigt bra på, så länge jag inte ser mig på kort, i ett skyltfönster, sitter i en flygplansstol eller uteplast stol. Men det är dags att förändra det nu, jag har som mål att känna mig nöjd och vara vid god fysisk hälsa när jag blir 40. Ett långsiktigt mål, men det är det som behövs. Ett hekto, som blir till ett kilo som blir till tio, osv. Ett steg, som blir till flera steg som blir till en mil...
Det är en del i förändringen. Det finns fler saker jag tänker förändra, men det skriver jag mer om en annan dag, när jag är klar med det i tanken.

Nu ska här fixas lite och lagas mat, vi har härliga människor som kommer till oss i kväll på middag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar